Izkustveno učenje v gozdu

Izkustveno učenje je celostno, tu se povezujejo čutni, spoznavni, čustveni, etični, socialni vidiki učenja. vsaki neposredni izkušnji mora slediti analiza, refleksija, razmislek, razumska predelava, potem lahko oblikujemo novo, boljšo izkušnjo.

Je povezava med teorijo in prakso. Pri tem je zelo pomembna osebna izkušnja. Kitajski pregovor pravi: “Povej mi in bom pozabil – pokaži mi in se bom spomnil, vključi me in bom razumel”.

Vsak posameznik v nove izkušnje vstopa z osebno izkušnjo, z nekim predznanjem, prejšnjimi izkušnjami. Zato je za vsakega ta izkušnja drugačna in jo doživlja po svoje.

Izkustveno učenje pomaga pridobivati lastnosti, ki bodo ljudem potrebne v prihodnosti. pomembna je povezava teorije in prakse. Teorija nam pomaga da se naučimo, praksa pa, da smo prisotni.

Pri obisku gozda se lahko veliko naučimo. pomembno je, da upoštevamo gozdni bonton:

  • ne kričimo, ker je to dom mnogih živali, ker se prestrašijo,
  • hodimo po poteh in stezah – da ne poškodujemo podrasti,
  • ne trgamo plodov, vej in drugih rastlin, pustimo jih tam, kjer so najlepše in da se z njimi nahranijo gozdne živali,
  • odpadke vzamemo s seboj in jih doma razvrstimo v zabojnike.

V vrtcu načrtujemo dejavnosti tudi po področjih:

Gibanje: hodimo po neravnem terenu, prestopamo, rišemo s paličico, hodimo navzgor, navzdol, po kamenčkih, po spolzkih tleh… (zelo pomembno za celostni razvoj otroka).

Narava: opazujemo sledi, drobne živali, žuželke, sledi v blatu, na suhi paličici, pod listi drevesa, grma… Opazujemo živali, ki jih najdemo in jih tam pustimo, čuvamo, vedno se zavedamo, da so tam doma. To je njihov dom.

Jezik: poimenujemo kaj vse vidimo, kaj, koga slišimo, kdo stanuje v duplu, kdo živi v tej luknjici, kdo prezimuje med skalami…

Umetnost: likovne dejavnosti so zelo dobrodošle za ustvarjanje po doživetju in obisku gozda.

Glasba: pojemo pesmi ki so v povezavi z našimi doživetji, posnemamo glasove, naredimo zvočno sliko.

Lutke: naredimo lutke in se igramo, naredimo predstavo.

Foto: fotografiramo ter se pozneje, doma pogovarjamo in obnavljamo.

Družba: upoštevamo gozdni bonton.

Matematika: naredimo gozdno mandalo, sliko, razvrščamo, poimenujemo smeri navzgor, navzdol, navpično, vodoravno, kaj je spodaj, zgoraj, opazujemo vzorce na deblu, tipamo hrapavost debla…

Mi se v gozdu vedno dobro počutimo, veliko se naučimo in izkušnje nam pomagajo, da svoje znanje nadgrajujemo. Vedno se naučimo in doživimo kaj novega, znamo vse bolje opazovati in vse bolj spoštujemo naravo in vse, kar je z njo povezano.

Želimo vam veliko prijetnih, poučnih, gibalnih, poskočnih, gibalnih, mirnih  uric v naravnem okolju, našem prelepem gozdu.

Pripravila: Romana Obranovič

 

 

 

 

Skip to content